Tränings tips #1 | Amanda Wingenfeldt

Amanda Wingenfeldt

Annons

Tränings tips #1

1Fotor0930144436

♥ Först och främst, hitta din motivation och din vilja för varför du vill träna. Är det för att du vill få bättre kondition, för att du vill kunna springa något speciellt lopp längre fram eller för att du vill må bra rent allmänt i din vardag. Finn din vilja och framför allt varför vill du träna och vad vill du få ut av din träning. Skriv ner det så att du vet vad du hade för mål från början med träningen, så kan man utvärdera det längre fram och se om det har gett resultat!

♥ Jämför dig aldrig med någon annan! Vi alla är byggda på helt olika sätt och vi orkar av olika saker, så är det bara. Så utgå alltid ifrån dig själv och ingen annan. Ge heller aldrig upp! Det är super viktigt att komma ihåg, för det tar inte bara två veckor att komma i god form. Träning och resultat tar tid, men låt det ta det också! 

♥ Ha detta i tanken: 30% träning – 70% kost, för det stämmer faktiskt! Tränar du fem gånger i veckan men äter dålig mat så kommer det inte ge dig något positivt. Kosten är jätteviktig för att du ska kunna se resultat! Men glöm inte bort att du inte får börja “svälta” dig själv, det är ingen bra lösning. Gör hellre sundare val i din vardag. Till exempel: det är lördagkväll och du är sugen på något. Hemma har du en chips påse och ett fat fullt med massa fräsch frukt, vad väljer du? Sånna små saker kan göra stor skillnad!

1Fotor0930151343

♥ Drick mycket vatten. Det är både fräscht och viktigt! Genom att dricka mycket vatten minskar man bristingar på huden, man får fräschare hy och det ökar ämnesomsättningen vilket resulterar i att du bränner mer kalorier. Ett tips är att alltid ha en flaska vatten med sig i väskan! 

♥ Det kan låta ytligt, men köp nya fräscha träningskläder. Oj va det faktiskt gör stor skillnad! Man känner sig både snyggare och mer peppad till att träna. Så ut och köp fräscha kläder så lovar jag er att träningslusten faktiskt ökar!

♥ Se till att variera din träning, på så sätt minskar man risken för att man tröttnar. Det finns massa kul att prova på! Allt ifrån löpning, boxning, powerwalk, simning, tennis, bodypump osv. Våga prova på nya saker! Vem vet, det kanske blir det roligaste du provat på i träningsväg? Våga utmana dig själv!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats